سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد باد آن روزگاران


ساعت 9:6 صبح دوشنبه 89/9/29

بنام خدا

 

بالاخره دولت آقای احمدی نژاد دست به ریسک بزرگی زد و برنامه هدفمند کردن یارانه ها را آغاز نمود. خواه ناخواه مردم ما باید به صرفه جویی بپردازند. مثلا سوخت کمتری مصرف نمایند. واقعیتش این است امکان ندارد که مردم ما سوخت کمتری مصرف کنند زیرا الان اینطوری نیست که مثلا دارند بخاری روشن کرده و پنجره را باز بگذارندُ نه اگر بخاری را از این که هست کمتر کنند سردشان خواهد شد. زیرا اکثر خانه شیشه های دو جداره ندارند و اتلاف انرژی است که دارد خودش را نشان می دهد. به هم زدن خانه ها هم آنقدر هزینه دارد که نگو و نپرس یعنی تعویض فقط یک پنجره معمولی با یک پنجره دوجداره باید یک میلیونی خرج بردارد. پس چه باید کرد. در روسیه که بودم همه پنجره ها دوجداره بود نه از نوع بوتیای کرمان که خیلی معمولی اما ما بخاطر فرار از سرما روزنامه را خیس می کردیم و با چاقو لای درز پنجره ها فرو می کردیم و روی آن را با یک چسب 5 سانتی می پوشاندیمُ  آنوقت با کمال تعجب می دیدیم که اتاق 15 متری ما که رادیاتور هم نداشت و فقط لوله آب گرم از آن رد شده بود و با حلبی که روی لوله آب گرم نصب کرده بودند کاملا گرم بود. ما باید به مردم آموزش دهیم چگونه از اتلاف انرژی جلوگیری کنند تا بتوانند این دوره را با هزینه کمتری طی نمایند.  دو سال پیش که اراک خیلی سرد شد و بخاری جواب گرم کردن اتاقمان را نمی داد با گرفتن درز پنجرها به شیوه روسیه توانستیم اتاقمان را گرم کنیم. شاید باز هم توانستیم.  

نکته دیگر این که من فکر نمی کردم دولت اینقدر بخواهد بنزین را به مردم گران تحویل دهد هنوز قیمت خلیج فارس بنزین زیر 500 تومان است اما دولت می خواهد آن را 700 بما تحویل دهد. یا گاز اتومبیل ها به یک باره 8 برابر شده است. همین الان کرایه دانشگاه به سردشت 400 تومان شده است. تازه گازوئیل 22 برابر شده است شک نکنید بزودی پرتقال بیش از 2 برابر خواهد شد. من امروز نارنگی را با 25 درصد قیمت اضافه خریدم اما هفته بعد 2 برابر بل بیشتر می شود زیرا چه کسی فکر می کرد گازوئیل این گونه کران شود. امیدوارم بالا نشین ها نخواهند با له کردن قشر ضعیف فقر را ریشه کن کنند!! یا حق


¤ نویسنده: علی محمد نظری

نوشته های دیگران ( )

ساعت 9:43 صبح سه شنبه 89/9/2

بنام خدای بی همتا
سلام دوستان
احتمال دارد  شما نام پاساژ خانبلوکی را که در خیابات عباس آباد اراک قرار دارد،  اگر در اراک زندگی کرده باشید شنیده باشید. خاطره ای که از زندگی این مرد می نویسم در باره اواخر عمر مرد است. نقل است که کلیه هایش را بر اثر بیماری از دست داد و دکتر های آن زمان برایش دیالیز تجویز نمودند. در اراک قدیم نیز که این دستگاه وجود نداشت و او مجبور به رفتن تهران  برا ی انجام دیالیز شد. حدودا در آنزمان هفت ساعتی در راه بوده و با مکافات خودش را به این دستگاه رسانده و خونش را تصفیه نمودند. وقتی ماجرا را فهمید که برای یک دیالیز باید هر هفته این مقدار اذیت شود و برود و برگردد به دکترش گفته اگر من دیالیز نکنم چقدر زنده می می مانم که او هم گفته  یک هفته و اگر دیالیز را ادامه دهید به شرطی که بهداشت کاملا رعایت گردد و فلان رژیم غذایی را مصرف نمایید می توانید ده دوازده سالی زنده بمانید. آقای خانبلوکی بعد از برگشت قید دیالیز را زد و در یک هفته باقی مانده هر چه دلش خواست خورد و هرکار را که می توانست انجام داد و سر هفته به دیار باقی شتافت!!
یا حق


¤ نویسنده: علی محمد نظری

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
49
:: بازدید دیروز ::
54
:: کل بازدیدها ::
358012

:: درباره من ::

یاد باد آن روزگاران

علی محمد نظری
من اگر وقت داشتم بیشتر می نوشتم. اینجا حدیث نفس است. نوشتن در باره خویشتن است و شاید در باره دنیایی که در آن بسر می بریم.

:: لینک به وبلاگ ::

یاد باد آن روزگاران

::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

آتش، قیصر امین پور . آملا عباس، قره بنیاد . اعراف . امام حسین (ع)، محرم، آیه اله بروجردی . اولین روز دبستان . بابا شهباز . بلاگفا. دفتر ایام . پرویز شهریاری . حج، عید قربان . حضرت ابوالفضل، نوحه سرایی . حضرت داود (ع) . حمید مصدق، سیب . دماوند . دماوند، راسوند، سفیدخانی . دماوند، کوهنوردی . دوره گرد . دیوار کعبه . ربنای شجریان . رسمی قطعی . رمی جمرات. بلعام بن باعور، . رمی جمره- ابراهیم خلیل الله . روستای سیدون . سرمین منی، مشعر، عزفات، حج . سیل، روستای سیدون . شهید ابراهیم نظری، ابراهیم همت، ابراهیم حاتمی کیا . شیخ اصلاحات، میرحسین، انتخابات 22 خرداد . شیخ صنعان . عاشقی، نماز شب . عشق پیری . عمره مفرده . عید رمضان . کتاب قانون، پرویز پرستویی مازیار میری . گوزن ها، مسعود کیمیایی . گوسفند سرا. دماوند . لجور . ماه رجب، . محمد رضا مجیدی . نوروز . هوشنگ ابتهاج . یزد، شیرکوه، دکتر محمد مشتاقیون .

:: آرشیو ::

گل های مکزیک
نقد فیلم
سیاسی
مذهبی
شعر
شخصیت ها
خاطرات
داستان
اجتماعی
سفرنامه
آبان 90
مهر 90
شهریور 90
مرداد 90
تیر 90
اردیبهشت 90
اسفند 89
دی 89
آذر 89
آبان 89
آذر 84
آذر 90
دی 90
اسفند 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مرداد 91
دی 91
آذر 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
خرداد 93
اردیبهشت 93
تیر 93
مرداد 93
مهر 93
دی 93
اردیبهشت 94
اسفند 93
خرداد 94
شهریور 94
دی 94
بهمن 94
خرداد 95
اسفند 94
تیر 95
مرداد 95

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

.: شهر عشق :.
بوی سیب BOUYE SIB
انا مجنون الحسین
گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
مکتوب دکتر مهاجرانی
یاداشت های یک دانشجوی ریاضی
حاج علیرضا
سهیل
حیاط خلوت
بانو با سگ ملوس(فرشته توانگر)
صد سال تنهایی(هنگامه حیدری)
یادداشت های یک دانشجوی ریاضی(محسن بیات)
پردیس( حسین باقری)
دستنوشته های بانو

:: لوگوی دوستان من::




::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::