سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد باد آن روزگاران


ساعت 11:55 صبح شنبه 92/9/9

بنام خدا سلام دوستان خوبم.
عرض شود که تکان خوردیم رسیدیم به هفته دوازدهم کلاس‌ها و این نیمسال تحصیلی همچون برق گذشت. دو‌ تا از مقالاتم از ژورنال Linear Algebra and its Applications از داوران مورد ایراد قرار گرفته‌اند و خوشحالم که رد نشده‌اند. در یک سال اخیر بارها شده بود مقاله‌ای را به ژورنالی برای داوری می‌فرستادیم و تا سردبیر متوجه می‌شد از کشور ایران است آن را بدون مطالعه رد می‌کرد. اما حالا که این دو به ریوایزد به قول خارجی‌ها رسیده‌اند باید خدا را لااقل شاکر باشیم که بی‌خود و بی‌جهت رد نشده‌اند. چاپ مقاله هم در این مملکت مثل همه‌ی چیزها از جمله اقتصاد به سیاست گره خورده است!!

مذاکرات هیات مذاکره کننده واقعا لحظات سخت و نفس‌گیری را رقم زد و بالاخره به توافقی رسید. خیلی‌ها اعتقاد دارند که ما چیزی بدست نیاورده‌ایم و شاید از بسته پیشنهادی سال 89 هم کمتر به ایران امتیاز داده شده است، من هم شاید به این نظر موافق باشم. اما کار را کسانی خراب کردند که سال 89 آن توافق را حاصل نکردند و اجازه دادند تحریم‌های پی در پی( بخوانید کاغد پاره و آنقدر قطعنامه دهید که ...) اقتصاد مملکت را به حد ورشکستگی رساند. راستش اگر غرب در سال 89 اینقدر بما امتیاز داد این بود که آن‌ها هم شاید نمی دانستند که تحریم‌ها تا این حد می تواند به مملکت آسیب وارد کند و تا این حد این تحریم‌ها تاثیرگذار است. البته آنان در مورد عراق و لیبی و ... این‌کار را کرده بودند و نتیجه حاصل دور از انتظار نبود منتهی کسانی که اطلاعات غلط دادند و گفتند ما می‌توانیم از این گردنه عبور کنیم الان باید پاسخگو باشند. حمایت مقام  رهبری از گروه مذاکره کنند حاکی از آن است که معظم‌له در جریان کامل این قرارداد است وگرنه ممکن بود که گروه مذاکره کننده را به خیانت و هزار مساله دیگر متهم کنند. راستش به قول یکی از دوستانی که با ما به کوه می آید ما در سال 92 مثل این بود که با یک آدم دیوانه قوی هیکل مواجه شده بودیم که روی سینه ما نشسته و تازه یک قمه با دست گرفته و می خواهد آن را به سینه ما فرو کند و ما او را وادار کرده‌ایم که قمه را کنار بگذارد و بنشینیم با هم صحبت کنیم. ما فعلا خطر جنگ را از سر مملکت و اقتصاد دور کرده‌ایم و حالا باید تا شش ماه تن به اعتماد‌سازی بدهیم. آقای ظریف هم به مجلسیان هشدار داد که اگر موافقت ندارید می‌توانیم این قرارداد را بر هم بزنیم! البته در جریان کار مردم به شدت این مذاکرات را دنبال می کردند و تعداد زیادی که دلشان برای این آب و خاک می سوزد به استقبال ظریف رفتند و از او تشکر کردند. آری امسال 92 است و 89 نیست و ما با تدبیری مجبور به دادن امتیاز بیشتری نسبت به سال 89 شده‌ایم اما آیا چاره دیگری داشتیم!! کشوری که جشن خودکفایی گندمش را در عرض 8 سال با وابستگی 7.5 میلیون تن عوض کرده باید چوب بی‌تدبیری گروه قبل را با دادن امتیاز جبران کند. وقتی ارزش پول ملی در این چند سال به یک‌سوم رسیده باید کوتاه بیاییم. راستش فعلا چاره‌ای نیست. آری می تونستیم خیلی بیش از این حرف‌ها امتیاز بگیریم اگر این گروه در سال 89 مذاکره می کردند. ملت ایران بی‌تدبیری  گروه قبل را نخواهد بخشید. یا حق


¤ نویسنده: علی محمد نظری

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
7
:: بازدید دیروز ::
45
:: کل بازدیدها ::
356716

:: درباره من ::

یاد باد آن روزگاران

علی محمد نظری
من اگر وقت داشتم بیشتر می نوشتم. اینجا حدیث نفس است. نوشتن در باره خویشتن است و شاید در باره دنیایی که در آن بسر می بریم.

:: لینک به وبلاگ ::

یاد باد آن روزگاران

::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

آتش، قیصر امین پور . آملا عباس، قره بنیاد . اعراف . امام حسین (ع)، محرم، آیه اله بروجردی . اولین روز دبستان . بابا شهباز . بلاگفا. دفتر ایام . پرویز شهریاری . حج، عید قربان . حضرت ابوالفضل، نوحه سرایی . حضرت داود (ع) . حمید مصدق، سیب . دماوند . دماوند، راسوند، سفیدخانی . دماوند، کوهنوردی . دوره گرد . دیوار کعبه . ربنای شجریان . رسمی قطعی . رمی جمرات. بلعام بن باعور، . رمی جمره- ابراهیم خلیل الله . روستای سیدون . سرمین منی، مشعر، عزفات، حج . سیل، روستای سیدون . شهید ابراهیم نظری، ابراهیم همت، ابراهیم حاتمی کیا . شیخ اصلاحات، میرحسین، انتخابات 22 خرداد . شیخ صنعان . عاشقی، نماز شب . عشق پیری . عمره مفرده . عید رمضان . کتاب قانون، پرویز پرستویی مازیار میری . گوزن ها، مسعود کیمیایی . گوسفند سرا. دماوند . لجور . ماه رجب، . محمد رضا مجیدی . نوروز . هوشنگ ابتهاج . یزد، شیرکوه، دکتر محمد مشتاقیون .

:: آرشیو ::

گل های مکزیک
نقد فیلم
سیاسی
مذهبی
شعر
شخصیت ها
خاطرات
داستان
اجتماعی
سفرنامه
آبان 90
مهر 90
شهریور 90
مرداد 90
تیر 90
اردیبهشت 90
اسفند 89
دی 89
آذر 89
آبان 89
آذر 84
آذر 90
دی 90
اسفند 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مرداد 91
دی 91
آذر 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
خرداد 93
اردیبهشت 93
تیر 93
مرداد 93
مهر 93
دی 93
اردیبهشت 94
اسفند 93
خرداد 94
شهریور 94
دی 94
بهمن 94
خرداد 95
اسفند 94
تیر 95
مرداد 95

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

.: شهر عشق :.
بوی سیب BOUYE SIB
انا مجنون الحسین
گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
مکتوب دکتر مهاجرانی
یاداشت های یک دانشجوی ریاضی
حاج علیرضا
سهیل
حیاط خلوت
بانو با سگ ملوس(فرشته توانگر)
صد سال تنهایی(هنگامه حیدری)
یادداشت های یک دانشجوی ریاضی(محسن بیات)
پردیس( حسین باقری)
دستنوشته های بانو

:: لوگوی دوستان من::




::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::